Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2655
Titel: Особливості децентралізації у Великобританії : досвід взаємодії влади та громадянського суспільства для України
Sonstige Titel: Features of decentralization in the uk: experience of interaction between the government and civil society for Ukraine
Autoren: Андрєєва, О.
Ларіна, Н.
Рубан, Ю.
Stichwörter: Брекзит
децентралізація (деволюція)
ЄС
Велика Британія
автономні регіони
взаємодія влади та громадянського суспільства
законодавство
Brexit
decentralization (devolution)
EU
UK
autonomous regions
interaction between government and civil society
legislation economic and regulatory
Erscheinungsdatum: 2024
Herausgeber: Ємельянова Т. В.
Zusammenfassung: The article establishes that Brexit has put decentralization in the UK under serious threat. It is stated that there is a sharp gap between the way decentralization agreements are interpreted in Westminster and the way they are interpreted in Wales, Scotland and Northern Ireland. Brexit has caused serious divisions between the main ruling parties in Northern Ireland - Sinn Féin, which heads the regional government and advocates a reunited Ireland, and the Democratic Unionist Party (DUP), which advocates the region remaining within the UK. The article explores how the UK governments could conclude new UK-wide agreements. The focus is on the environment, agriculture and fi sheries, three policy areas in which the powers devolved to the regions in the process of decentralization are in signifi cant confl ict with post-Brexit EU law. It is proved that decentralization in the United Kingdom is closely linked to its membership of the EU, which provides an external system of support for internal governance. Brexit destabilizes the internal settlement and raises a number of serious constitutional issues. The UK’s membership of the EU has reduced the possibilities for secession and independence in both Scotland and Northern Ireland. This is because the seceding territories were supposed to share an space with England. Thus, the vertical scaling up to the EU and down to the subnational level largely coincided. The article establishes that the decentralization settlement was achieved during the UK’s membership of the EU and is deeply rooted in it at the legislative level. For those in favour of Brexit, EU membership contradicts the unitary vision of the state based on the supremacy of parliament. However, if we consider the UK as a union, there are many similarities between it and the EU. The development of relations between the government and civil society plays a signifi cant role in the decentralization process, which can be useful for Ukraine in the context of its integration processes into the EU. У статті встановлено, що Брекзит поставив децентралізацію у Великій Британії під серйозну загрозу. Констатовано наявність різкого розриву між тим, як угоди про децентралізацію інтерпретуються у Вестмінстері, і тим, як вони інтерпретуються в Уельсі, Шотландіїта Північній Ірландії. Брекзит викликав серйозні розбіжності між основними правлячими партіями в Північній Ірландії – Шинн Фейн, що очолює регіональний уряд і виступає за возз›єднану Ірландію, та Демократичною юніоністською партією (ДЮП), що виступає за збереження регіону у складі Великобританії. Устатті проводиться дослідження про те, як уряди Великобританії могли б укласти нові загальнобританські угоди. Основна увага приділяється навколишньому середовищу, сільському господарству та рибальству, трьом сферам політики, в яких повноваження, що були передані регіонам у процесі децентралізацію, суттєво суперечать законодавству ЄС після Брекзиту. Доведено, що децентралізація в Сполученому Королівстві тісно пов’язана з його членством у ЄС, який забезпечує зовнішню систему підтримки внутрішнього врегулювання. Брекзит дестабілізує внутрішнє врегулювання і порушує низку серйозних конституційних питань. Членство Великобританії в ЄС знизило можливості на відділення та незалежність як у Шотландії, так і в Північній Ірландії. Це пояснюється тим, що передбачалися території, які відокремляться, поділятимуть економічний і регуляторний простір з Англією. Таким чином, вертикальне масштабування до ЄС і вниз до субдержавного рівня значною мірою збіглися. В статті встановлено, що врегулювання децентралізації було досягнуто під час членства Великобританії в ЄС і глибоко вкоренилося в ньому на законодавчому рівні. Для тих, хто виступає за Брекзит, членство в ЄС суперечить унітарному баченню держави, заснованому на верховенстві парламенту. Однак, якщо розглядати Великобританію як союз, то між нею та ЄС існує чимало схожих характеристик. Значна роль у процесі децентралізації належить розвитку взаємовідносин між владою та громадянським суспільством, що може бути корисним для України в умовах інтеграційних процесів до ЄС.
Beschreibung: Андрєєва О. Особливості децентралізації у Великобританії : досвід взаємодії влади та громадянського суспільства для України = Features of decentralization in the uk: experience of interaction between the government and civil society for Ukraine / О. Андрєєва, Н. Ларіна, Ю. Рубан // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2024. – № 26. – С. 1215–1232. – Бібліогр. 16 назв.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2655
ISSN: 2616-6216
Enthalten in den Sammlungen:2024 рік

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
Андрєєва О., Ларіна Н., Рубан Ю..pdf210.44 kBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.