Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2655
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндрєєва, О.-
dc.contributor.authorЛаріна, Н.-
dc.contributor.authorРубан, Ю.-
dc.date.accessioned2025-02-07T07:51:52Z-
dc.date.available2025-02-07T07:51:52Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2616-6216-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2655-
dc.descriptionАндрєєва О. Особливості децентралізації у Великобританії : досвід взаємодії влади та громадянського суспільства для України = Features of decentralization in the uk: experience of interaction between the government and civil society for Ukraine / О. Андрєєва, Н. Ларіна, Ю. Рубан // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2024. – № 26. – С. 1215–1232. – Бібліогр. 16 назв.uk_UA
dc.description.abstractThe article establishes that Brexit has put decentralization in the UK under serious threat. It is stated that there is a sharp gap between the way decentralization agreements are interpreted in Westminster and the way they are interpreted in Wales, Scotland and Northern Ireland. Brexit has caused serious divisions between the main ruling parties in Northern Ireland - Sinn Féin, which heads the regional government and advocates a reunited Ireland, and the Democratic Unionist Party (DUP), which advocates the region remaining within the UK. The article explores how the UK governments could conclude new UK-wide agreements. The focus is on the environment, agriculture and fi sheries, three policy areas in which the powers devolved to the regions in the process of decentralization are in signifi cant confl ict with post-Brexit EU law. It is proved that decentralization in the United Kingdom is closely linked to its membership of the EU, which provides an external system of support for internal governance. Brexit destabilizes the internal settlement and raises a number of serious constitutional issues. The UK’s membership of the EU has reduced the possibilities for secession and independence in both Scotland and Northern Ireland. This is because the seceding territories were supposed to share an space with England. Thus, the vertical scaling up to the EU and down to the subnational level largely coincided. The article establishes that the decentralization settlement was achieved during the UK’s membership of the EU and is deeply rooted in it at the legislative level. For those in favour of Brexit, EU membership contradicts the unitary vision of the state based on the supremacy of parliament. However, if we consider the UK as a union, there are many similarities between it and the EU. The development of relations between the government and civil society plays a signifi cant role in the decentralization process, which can be useful for Ukraine in the context of its integration processes into the EU. У статті встановлено, що Брекзит поставив децентралізацію у Великій Британії під серйозну загрозу. Констатовано наявність різкого розриву між тим, як угоди про децентралізацію інтерпретуються у Вестмінстері, і тим, як вони інтерпретуються в Уельсі, Шотландіїта Північній Ірландії. Брекзит викликав серйозні розбіжності між основними правлячими партіями в Північній Ірландії – Шинн Фейн, що очолює регіональний уряд і виступає за возз›єднану Ірландію, та Демократичною юніоністською партією (ДЮП), що виступає за збереження регіону у складі Великобританії. Устатті проводиться дослідження про те, як уряди Великобританії могли б укласти нові загальнобританські угоди. Основна увага приділяється навколишньому середовищу, сільському господарству та рибальству, трьом сферам політики, в яких повноваження, що були передані регіонам у процесі децентралізацію, суттєво суперечать законодавству ЄС після Брекзиту. Доведено, що децентралізація в Сполученому Королівстві тісно пов’язана з його членством у ЄС, який забезпечує зовнішню систему підтримки внутрішнього врегулювання. Брекзит дестабілізує внутрішнє врегулювання і порушує низку серйозних конституційних питань. Членство Великобританії в ЄС знизило можливості на відділення та незалежність як у Шотландії, так і в Північній Ірландії. Це пояснюється тим, що передбачалися території, які відокремляться, поділятимуть економічний і регуляторний простір з Англією. Таким чином, вертикальне масштабування до ЄС і вниз до субдержавного рівня значною мірою збіглися. В статті встановлено, що врегулювання децентралізації було досягнуто під час членства Великобританії в ЄС і глибоко вкоренилося в ньому на законодавчому рівні. Для тих, хто виступає за Брекзит, членство в ЄС суперечить унітарному баченню держави, заснованому на верховенстві парламенту. Однак, якщо розглядати Великобританію як союз, то між нею та ЄС існує чимало схожих характеристик. Значна роль у процесі децентралізації належить розвитку взаємовідносин між владою та громадянським суспільством, що може бути корисним для України в умовах інтеграційних процесів до ЄС.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЄмельянова Т. В.uk_UA
dc.subjectБрекзитuk_UA
dc.subjectдецентралізація (деволюція)uk_UA
dc.subjectЄСuk_UA
dc.subjectВелика Британіяuk_UA
dc.subjectавтономні регіониuk_UA
dc.subjectвзаємодія влади та громадянського суспільстваuk_UA
dc.subjectзаконодавствоuk_UA
dc.subjectBrexituk_UA
dc.subjectdecentralization (devolution)uk_UA
dc.subjectEUuk_UA
dc.subjectUKuk_UA
dc.subjectautonomous regionsuk_UA
dc.subjectinteraction between government and civil societyuk_UA
dc.subjectlegislation economic and regulatoryuk_UA
dc.titleОсобливості децентралізації у Великобританії : досвід взаємодії влади та громадянського суспільства для Україниuk_UA
dc.title.alternativeFeatures of decentralization in the uk: experience of interaction between the government and civil society for Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2024 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Андрєєва О., Ларіна Н., Рубан Ю..pdf210.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.