Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1774
Title: Удосконалення позиціонування як антикризовий засіб організації
Authors: Коломієць, Г. М.
Меленцова, О. В.
Гришина, Т. М.
Чередниченко, А. П.
Keywords: антикризовий менеджмент організації
позиціонування
комунікації організації
анти-кризовий засіб організації
криза
anti-crisis management of the corporation
position
communicating of the corporation
anti-crisis means of the corporation
emergency
Issue Date: 2021
Publisher: Тов. «ДКС Центр»
Abstract: Відновлення та розвиток організації в посткризовий період залежить від удосконалення провідних засобів адаптації до ринкової турбулентності, переформатування та втілення їх в комплексі антикризового менеджменту. В умовах, коли кризи виникають раптово, а тривалість і наслідки невизначені, антикризовий менеджмент стає затребуваним і привертає пильну увагу теоретиків і практиків. Ключовою передумовою запобігання кризі є збереження сталого, довготривалого, постійного, певного обсягу попиту на товари та послуги організації. В діджитал-мережевому господарстві серед складових маркетингового комплексу особливе місце займає комунікаційна політика, здійснюючи вплив на інші. Формою реалізацією комунікації, в якій проявляється система сучасних компетентностей організації, є позиціонування товару, фірми. Удосконалення позиціонування може стати тригером розвитку антикризового управління організацією. Restoration and development of the organization in the post-crisis period depends on the improvement of the leading means of adaptation to market turbulence, reformatting and implementing them in the complex of crisis management. In an environment where crises arise and the duration and consequences are uncertain, crisis management is becoming popular and attracts the attention of theorists and practitioners. The key prerequisite for preventing the crisis is to maintain a stable, long-term, constant, certain amount of demand for goods and services of the organization. The form of realization of communication, which manifests the system of modern competencies of the organization, is the positioning of the product, the company. Improving position can be a trigger for the development of crisis management of the organization. In the digitally networked society, building effective communications and their component — positioning is becoming a significant area of crisis management. These trends in changing consumer values and customer behavior are spreading in the Ukrainian market along with rising prices for crucial resources, declining real incomes of many consumers, and ought to identify promising areas for improving the position of the corporation or its products. In current conditions, the imperative of functioning and development of the organization is the use of anti-crisis management technologies, which ought to be geared to the outside, building effective communications and their component — anti-crisis positioning. Improving positioning in the context of crisis management is aimed at taking into account crisis risk factors of different levels, namely: 1. activation in the market of generation Z with consumer values that distinguish them from others, 2. A significant increase in the differentiation of consumer incomes and accordingly, differences in the priority of consumer values, 3. Escalation of globe trend: concern for the environment today and in the future, awareness of overconsumption in the pre-COVID period, increasing the focus on a healthy lifestyle.
Description: Удосконалення позиціонування як антикризовий засіб організації / Г. М. Коломієць, О. В. Меленцова, Т. М. Гришина, А. П. Чередниченко // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2021. – № 24. – груд. – С. 9–13 . – Бібліогр. 16 назв.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1774
ISSN: 2306-6814
Appears in Collections:2021 рік



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.