Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1774
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоломієць, Г. М.-
dc.contributor.authorМеленцова, О. В.-
dc.contributor.authorГришина, Т. М.-
dc.contributor.authorЧередниченко, А. П.-
dc.date.accessioned2024-02-21T10:20:23Z-
dc.date.available2024-02-21T10:20:23Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1774-
dc.descriptionУдосконалення позиціонування як антикризовий засіб організації / Г. М. Коломієць, О. В. Меленцова, Т. М. Гришина, А. П. Чередниченко // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2021. – № 24. – груд. – С. 9–13 . – Бібліогр. 16 назв.uk_UA
dc.description.abstractВідновлення та розвиток організації в посткризовий період залежить від удосконалення провідних засобів адаптації до ринкової турбулентності, переформатування та втілення їх в комплексі антикризового менеджменту. В умовах, коли кризи виникають раптово, а тривалість і наслідки невизначені, антикризовий менеджмент стає затребуваним і привертає пильну увагу теоретиків і практиків. Ключовою передумовою запобігання кризі є збереження сталого, довготривалого, постійного, певного обсягу попиту на товари та послуги організації. В діджитал-мережевому господарстві серед складових маркетингового комплексу особливе місце займає комунікаційна політика, здійснюючи вплив на інші. Формою реалізацією комунікації, в якій проявляється система сучасних компетентностей організації, є позиціонування товару, фірми. Удосконалення позиціонування може стати тригером розвитку антикризового управління організацією. Restoration and development of the organization in the post-crisis period depends on the improvement of the leading means of adaptation to market turbulence, reformatting and implementing them in the complex of crisis management. In an environment where crises arise and the duration and consequences are uncertain, crisis management is becoming popular and attracts the attention of theorists and practitioners. The key prerequisite for preventing the crisis is to maintain a stable, long-term, constant, certain amount of demand for goods and services of the organization. The form of realization of communication, which manifests the system of modern competencies of the organization, is the positioning of the product, the company. Improving position can be a trigger for the development of crisis management of the organization. In the digitally networked society, building effective communications and their component — positioning is becoming a significant area of crisis management. These trends in changing consumer values and customer behavior are spreading in the Ukrainian market along with rising prices for crucial resources, declining real incomes of many consumers, and ought to identify promising areas for improving the position of the corporation or its products. In current conditions, the imperative of functioning and development of the organization is the use of anti-crisis management technologies, which ought to be geared to the outside, building effective communications and their component — anti-crisis positioning. Improving positioning in the context of crisis management is aimed at taking into account crisis risk factors of different levels, namely: 1. activation in the market of generation Z with consumer values that distinguish them from others, 2. A significant increase in the differentiation of consumer incomes and accordingly, differences in the priority of consumer values, 3. Escalation of globe trend: concern for the environment today and in the future, awareness of overconsumption in the pre-COVID period, increasing the focus on a healthy lifestyle.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectантикризовий менеджмент організаціїuk_UA
dc.subjectпозиціонуванняuk_UA
dc.subjectкомунікації організаціїuk_UA
dc.subjectанти-кризовий засіб організаціїuk_UA
dc.subjectкризаuk_UA
dc.subjectanti-crisis management of the corporationuk_UA
dc.subjectpositionuk_UA
dc.subjectcommunicating of the corporationuk_UA
dc.subjectanti-crisis means of the corporationuk_UA
dc.subjectemergencyuk_UA
dc.titleУдосконалення позиціонування як антикризовий засіб організаціїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2021 рік



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.