Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/765
Title: Інституціональні особливості розвитку конкурентоспроможної логістичної системи маркетингового просування органічної агропромислової продукції України
Authors: Білоткач, І. А.
Keywords: органічна сільськогосподарська продукція
органічне агровиробництво
логістичний ланцюг органічної агропромислової продукції
інституціоналізм
розвиток
конкуреноздатність
система
управління просуванням
канали розподілу
оrganic agricultural products
organic agricultural production
logistics chain of organic agro industrial products
institutionalism
development
competitiveness
system
promotion management
distribution channels
Issue Date: 2022
Publisher: ТОВ «ДКС Центр»
Abstract: Метою дослідження є визначення інституціональної сутності логістичної системи просування органічної продукції, її складові елементи, структуру; сформувати систему інституцій щодо створення ефективної конкурентоздатної системи каналів розподілу органічної агропромислової продукції; узагальнити науковий досвід щодо подальшого удосконалення логістичної інституціональної системи для сталого розвитку органічного агробізнесу в Україні. Теоретико-методологічною основою проведеного дослідження є діалектичний та аналітичний підхід до вивчення існуючих інституціональних та інституційних особливостей стану та розвитку системи просування органічної сільськогосподарської продукції та особливостей розвитку і регулювання інституціонального забезпечення ефективної конкурентоздатної діяльності каналів розподілу продукції органічного агровиробництва в Україні. Стверджується, що агропродовольча сфера України має значний потенціал для збільшення просування органічної сільськогосподарської продукції як на внутрішній, так і зовнішні споживчі та промислові ринки. Наголошується, що з огляду на ситуацію, що вже склалася на ринку органічної продукції України, одним із факторів для його перспективного розвитку є здійснення ефективної маркетингової діяльності суб'єктів господарювання у продовольчій системі держави, яка залежить від збалансованості розподілу каналів збуту та від вибору відповідної маркетингової стратегії для різних груп товарів. Забезпечення конкурентоспроможності логістичних ланцюгів органічної агропромислової продукції від виробників до споживачів дасть змогу підприємствам ефективно організувати свою маркетингову діяльність. У статті розглядається питання інституціонального забезпечення функціонування каналів розподілу органічної продукції. Розглянуто формальні та неформальні інституції, що забезпечують конкурентоздатну діяльність каналів розподілу органічної продукції на прикладі вітчизняних підприємств та ризики, що мають місце при просуванні органічної продукції українських виробників за кордон. Проведено оцінку забезпечення та діяльності інститутів у сфері розподілу та розроблено комплекс заходів для налагодження ефективної роботи системи просування органічної продукції. Проаналізовано існуючу систему розподілу органічної сільськогосподарської продукції та продуктів її переробки в різних регіонах Україн та визначено критерії її конкурентоспроможності. Розглянуто ефективність системи розподілу продукції органічного агровиробництва та надано пропозиції щодо вдосконалення інституціонального забезпечення просуванням органічної агропромислової продукції. Запропоновано авторське визначення сутності терміну "конкурентоздатний логістичний ланцюг органічної агропромислової продукції" та пропонується авторська система заходів щодо інституціонального формування конкурентоздатних логістичних систем просування продукції органічного агровиробництва на регіональному рівні, державому та міжнародному рівні. Отримані результати дослідження поглиблюють теоретичні та прикладні аспекти інституціонального розвитку і забезпечують можливість активізації інноваційного процесу органічного агровиробництва в Україні. The purpose of the study is to determine the institutional essence of the logistics system for the promotion of organic products, its constituent elements, structure; to form a system of institutions to create an effective competitive system of distribution channels for organic agro-industrial products; to generalize scientific experience on further improvement of the logistics institutional system for sustainable development of organic agribusiness in Ukraine. Theoretical and methodological basis of the study is the dialectical and analytical approach to the study of their institutional and institut features and development of the system of organic agricultural production and features of development and regulation of institutional support for effective competitive channels of distribution of organic agricultural products in Ukraine. It is argued that Ukraine's agri-food sector has significant potential to increase the promotion of organic agricultural products in both domestic and foreign consumer and industrial markets. It is emphasized that given the current situation on the market of organic products in Ukraine, one of the factors of its future development is the effective marketing activities of economic entities in the food system of the state, which depends on balanced sales channels and strategies for different of product groups. Ensuring the competitiveness of logistics chains of organic agro-industrial products from producers to consumers will allow companies to effectively organize their marketing activities. The article considers the issue of institutional support for the functioning of distribution channels of organic products. Formal and informal institutions that ensure the competitive operation of distribution channels of organic products on the example of domestic enterprises and companies that take place in the promotion of organic Ukraine Ukrainian producers abroad are considered. An assessment of the provision and activities of institutes in the field of distribution and developed a set of measures to establish effective operation of the system of promotion of organic products. The existing system of distribution of organic agricultural products and products of its processing in different regions of Ukraine is analyzed and the criteria of its competitiveness are determined. The efficiency of the system of distribution of organic agricultural products is considered and proposals are made to improve the institutional support for the promotion of organic agricultural products. The author's definition of the essence of the term "competitive logistics chain of organic agricultural products" is proposed and the author's system of measures for institutional formation of competitive logistics systems of organic agricultural production at the regional, national and international levels is proposed. The obtained results of the research deepen the theoretical and applied aspects of institutional development and provide an opportunity to intensify the innovative process of organic agricultural production in Ukraine.
Description: Білоткач І. А. Інституціональні особливості розвитку конкурентоспроможної логістичної системи маркетингового просування органічної агропромислової продукції України / І. А. Білоткач // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 1. – С. 12–19. : Бібліогр. 7 назв.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/765
ISSN: 2306-6814
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Білоткач І. А. Інституціональні особливості.pdf677.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.