Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/764
Title: Парадигма інтеграції зовнішньоекономічної діяльності України
Authors: Банчук-Петросова, О. В
Keywords: державне регулювання
соціальні цілі
зовнішньоекономічна діяльність
територіальний рівень
зовнішньоекономічні зв'язки
суспільний розвиток
state regulation
social goals
foreign economic activity
territorial level
foreign economic relations
social development
mechanism of market interaction
механізм ринкової взаємодії
Issue Date: 2022
Publisher: ТОВ "ДКС Центр"
Abstract: Зазначено, що держава має великі можливості для впливу на економічне життя в цілому та зовнішньоекономічну сферу зокрема. Традиційно роль держави полягала у створенні та включенні в дію тонкої системи непрямих регуляторів економіки країни, що відповідають соціальним цілям всього населення. Перехід на нову парадигму ЗЕД потребує нового теоретичного осмислення багатьох понять ЗЕД на територіальному рівні. Традиційне поняття регіону (як частини країни, що відрізняється від інших територій сукупністю природних, історично сформованих щодо стійких економіко-географічних та інших особливостей, або групи держав, що є окремим економіко-географічним або близьким за національним складом і культурою, або однотипним за суспільно-політичним ладом район світу, застосовується в економічній і особливо економіко-географічній літературі досить широко. Однак специфіка ЗЕД, на наш погляд, визначає трансформацію цього поняття, зокрема, як обмеження критеріїв регіону стосовно ЗЕД доцільно розглядати однорідну сукупність зовнішньо-економічних зв'язків, методів, засобів торговельно-економічного, науково-технічного співробітництва, валютно-фінансових та кредитних відносин. Запропоновано виділити п'ять економічних функцій, що виконуються урядом у процесі регулювання економіки: забезпечення правової бази та суспільної атмосфери, що сприяють ефективному функціонуванню ринкової системи; захист конкуренції; перерозподіл доходу та багатства; коригування розподілу ресурсів із метою зміни структури національного продукту; стабілізація економіки, тобто контроль за рівнем зайнятості та інфляції, що породжуються коливаннями економічної кон'юнктури, а також стимулювання економічного зростання. Такий теоретико-методологічний підхід до усвідомлення ролі держави в економіці є досить позитивним, оскільки він, на наш погляд, забезпечує взаємопоєднання аспектів державного регулювання на базі інституційної та ринкової теорії суспільного розвитку. Крім того, він сприяє виявленню основних напрямів державної діяльності щодо пом'якшення недосконалості ринку, доповненню механізму ринкових взаємодій, що забезпечує досягнення цільової установки розвитку будь-якої економічної системи – максимізації суспільного добробуту, створення комфортного середовища для господарської діяльності населення та підприємництва. It is noted that the state has great potential to influence economic life in general and the foreign economic sphere in particular. Traditionally, the role of the state has been to create and implement a subtle system of indirect regulators of the country's economy that meet the social goals of the entire population. The transition to a new paradigm of foreign economic activity requires a new theoretical understanding of many concepts of foreign economic activity at the territorial level. The traditional notion of a region (as a part of a country that differs from other territories by a set of natural, historically formed, relatively stable economic-geographical and other features, or a group of states that is a separate economic-geographical or close in national composition and culture, or similar in social However, the specifics of foreign economic activity, in our opinion, determine the transformation of this concept, in particular, as limiting the region's criteria for foreign economic activity, it is advisable to consider a homogeneous set of foreign economic relations; means of trade and economic, scientific and technical cooperation, monetary, financial and credit relations. It is proposed to identify five economic functions performed by the government in the process of regulating the economy: providing the legal framework and social atmosphere that contribute to the effective functioning of the market system; protection of competition; redistribution of income and wealth; adjusting the allocation of resources in order to change the structure of the national product; stabilization of the economy, ie. control over the level of employment and inflation caused by fluctuations in economic conditions, as well as stimulating economic growth. This theoretical and methodological approach to understanding the role of the state in the economy is quite positive, because, in our opinion, it provides a combination of aspects of state regulation based on institutional and market theory of social development. In addition, it helps to identify the main directions of state activity to mitigate market imperfections, complement the mechanism of market interactions, which ensures the achievement of the goal of any economic system — maximizing social welfare, creating a comfortable environment for economic activity and entrepreneurship.
Description: Банчук-Петросова О. В. Парадигма інтеграції зовнішньоекономічної діяльності України / О. В. Банчук-Петросова // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 1. – С. 79–82. : Бібліогр. 5 назв.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/764
ISSN: 2306-6814
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Банчук-Петросова О. В. Парадигма інтеграції.pdf524.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.