Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2287
Title: Трансформації менеджменту туристичних підприємств України
Authors: Тодьєрішко, Е. В.
Гоблик-Маркович, Н. М.
Зеліч, В. В.
Keywords: туристичний продукт
системи менеджменту
цифровізовані процеси
диджитизація ресурсів
tourist product
management systems
digital processes
resource digitization
Issue Date: 2023
Publisher: Тов. «ДКС Центр»
Abstract: Наразі туристичні підприємства перебувають у стадії активної трансформації систем менеджменту. Тригерами цих процесів вважаємо втрату трудового потенціалу та швидке розповсюдження не класичної (економічної) кризи, яка характеризувалася відкладеними наслідками, зумовленими гальмуванням економічних процесів через карантинні обмеження та специфічною реакційністю туристичних ринків. Власники туристичних підприємств почали цифрове перетворення систем менеджменту. Відтак дослідження орієнтоване на вивчення змісту трансформацій менеджменту туристичних підприємств України, що зумовлені впровадженням інформаційних технологій. За результатами дослідження звернено увагу на той факт, що трансформації в менеджменті можна визначити за базовими ознаками, а в окремих випадках за організаційними та процедурними змінами, які сприяють збереженню життєздатності в новому середовищі, шляхом цифровізації процесів планування, організації взаємодії, мотивації, координації, контролю, обліку. Базові ознаки трансформації властиві всім системам менеджменту туристичних підприємств України, що трансформовані. Серед таких ознак диджитизація ресурсів менеджменту, процесів менеджменту та процедур управління, формування хмарних платформ внутрішньої взаємодії. Супутніми ознаками трансформованої системи менеджменту туристичних підприємств України є зміни організаційної сторони керівного процесу, які властиві тим суб'єктам, які потребують штату працівників (зокрема, диджитизація взаємодії керуючих ланок системи менеджменту, взаємодії між керуючими та керованими ланками, диджитизація організаційної структури управління туристичним підприємством, диджитизація структури відповідальності за виконання пакетів робіт). Як супутні ознаки трансформованої системи менеджменту туристичних підприємств України можна виділити зміни в процедурній стороні процесу управління виробництвом туристичного продукту (зокрема, диджитизація порядку реалізації функцій з коригування дій працівників, з розв'язання проблем взаємодії підрозділів, диджитизація процесу вирішення управлінських завдань та ресурсної взаємодії, диджитизація процесу внутрішнього контролю). At present, tourist enterprises are in the stage of active transformation of management systems. The triggers, which forced us to address these processes, consider the loss of labor potential and its rapid spread of the nonclassical economic crisis, characterized by the delayed consequences of the delayed economic processes due to quarantine restrictions and the specific reaction of global tourist markets. Owners of tourist enterprises have begun a digital transformation of management systems. Therefore, the research is oriented on studying the content of the transformation of the management of Ukraine tourist enterprises, which is conditioned by the introduction of information technologies. According to the results of the research, attention is drawn to the fact that the transformations in management can be determined by the basic characteristics, and in some cases organizational and procedural changes that contribute to the preservation of life in the new environment, due to the digital processes of planning, organization of interaction, motivation, coordination, control, accounting. The basic signs of transformation are characteristic of all management systems of Ukraine's tourist enterprises which are transformed. Among such signs of digitization of management resources, processes, and management procedures; is the formation of cloud platforms for internal interaction. The accompanying features of the transformed management system of Ukraine tourist enterprises are changes in the organizational side of the management process, which is peculiar only to those subjects who need staff (in particular, digitization of interaction between management units of the management system, digitization of interaction between managers and managers of the management system, digitization of organizational structure of the management process of tourist enterprise, digitization of the description and coordination of the responsibility structure for the execution of the work packages). As accompanying features of the transformed management system of Ukraine, tourist enterprises should be distinguished changes in the procedural side of the management of tourist product production (in particular, digitization of the functions on correction of employee's actions, on solving of subdivisions interaction problems; digitization of management tasks; digitization of resource interaction and the process of internal control).
Description: Тодьєрішко Е. В. Трансформації менеджменту туристичних підприємств України / Е. В. Тодьєрішко, Н. М. Гоблик-Маркович, В. В. Зеліч // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2023. – № 4. – лют. – С. 90–95. – Бібліогр. 5 назв. – Ст. англ. мовою.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2287
ISSN: 2306-6814
Appears in Collections:2023 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тодьєрішко Е. В., Гоблик-Маркович Н. М., Зеліч В. В..pdf1.22 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.