Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1909
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоломієць, Г. М.-
dc.contributor.authorМеленцова, О. В.-
dc.contributor.authorЧередниченко, А. П.-
dc.date.accessioned2024-03-14T09:50:56Z-
dc.date.available2024-03-14T09:50:56Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1909-
dc.descriptionКоломієць Г. М. Кризовий маркетинг – імператив відновлення бізнесу / Г. М. Коломієць, О. В. Меленцова, А. П. Чередниченко // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 15–16. – серп. – С. 22–28. – Бібліогр. 25 назв.uk_UA
dc.description.abstractВідновлення бізнесу, як основи національного розвитку, стабілізації фінансового стану держави, нарощування обороноздатності України, стає надважливим завданням. Вирішення його потребує вироблення технологій подолання кризи, спричиненої військовою агресією, на основі усвідомлення властивостей кризи, в якій опинився бізнес, розрізнення алгоритмів антикризових та кризових дій, виокремлення засобів кризового маркетингу в межах кризового управління. Узагальнення нагромадженого сучасного досвіду, систематизація індукованих змін попиту, створює можливість не тільки розвитку практики кризового маркетингу, як підгрунтя відновлення бізнесу, а його апгрейду, вибудовування потенціалу розвитку в умовах перманентних змін господарського середовища. The restoration of business, as the basis of national development, stabilization of the financial state of the state, and building up the defense capability of Ukraine, is becoming an urgent task. Its solution requires the development of technologies for overcoming the crisis caused by military aggression, based on the awareness of the properties of the crisis in which the business found itself, the differentiation of algorithms for anti-crisis and crisis actions, the separation of crisis marketing tools within the framework of crisis management. The generalization of accumulated modern experience, and the systematization of induced changes in demand, creates an opportunity not only to develop the practice of crisis marketing as a basis for business recovery but also to upgrade it, to build development potential in conditions of permanent changes in the economic environment. The generalization of accumulated modern experience, and the systematization of induced changes in demand, creates an opportunity not only to develop the practice of crisis marketing as a basis for business recovery but also to upgrade it, to build development potential in conditions of permanent changes in the economic environment. Crises are cyclical and non-cyclical. Cyclical crises conditioned the development of anti-crisis management, the technologies of which, introduced into business practices, stabilized its development. Recently, the national business has already faced the second non-cyclical crisis: the first — was caused by the COVID-19 pandemic and the second — was by military aggression. The first gave an impetus to the development of crisis management, and the second forced attention to the need to distinguish not only cyclical and non-cyclical crises, but also the latter. Under the influence of military actions, the uncertainty of the development of the future economic situation, and instantaneous transformations of consumer behavior occur. Actions to identify changes in demand, adapt to them, and in general, systematically manage demand as a way to restore business, are of key importance in overcoming the crisis.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectкризовий маркетингuk_UA
dc.subjectвідновлення бізнесуuk_UA
dc.subjectкризаuk_UA
dc.subjectапгрейд бізнесуuk_UA
dc.subjectуправлінняuk_UA
dc.subjectcrisis marketinguk_UA
dc.subjectbusiness recoveryuk_UA
dc.subjectcrisisuk_UA
dc.subjectbusiness upgradeuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.titleКризовий маркетинг – імператив відновлення бізнесуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2022 рік



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.