Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1850
Title: Бухгалтерський облік в умовах воєнного стану: ключові характеристики та проблемні аспекти
Authors: Прокопова, О. М.
Кудлаєва, Н. В.
Keywords: бухгалтерський облік
воєнний стан
мобілізовані працівники
вилучення майна
добровільна передача
податкові пільги
accounting
martial law
mobilized workers
seizure of property
voluntary transfer
tax benefits
Issue Date: 2022
Publisher: Тов. «ДКС Центр»
Abstract: Встановлений порядок ведення діяльності та відображення її результатів у бухгалтерському обліку був порушений через запровадження в Україні воєнного стану. Перші декілька днів життєдіяльність країни повністю сфокусувалась на збройній агресії Російської Федерації та захисті української державності. Проте, однією із ключових запорук функціонування держави, а отже і забезпечення оборони, є робота її економіки. Відтак, поступово суб'єкти господарювання повернулись до ведення своєї діяльності. Проте нові умови зовнішнього середовища вимагали від уряду країни розробки нових правил ведення бізнесу, і як наслідок, адаптованого під ці умови, порядку ведення бухгалтерського обліку. У науковому дослідженні ми визначили вплив правового режиму воєнного стану на порядок ведення обліку на підприємстві. Систематизували ключові сфери запровадження новацій, пов'язаних із обліковою діяльністю. Розглянули систему пільг та послаблень для малого та середнього бізнесу, як запоруки для їх виживання в нових умовах. Визначили порядок ведення ними діяльності за межами України. Дослідили ключові зміни щодо заробітної плати та пов'язаних із нею виплат. Зокрема, встановили порядок сплати єдиного соціального внеску за мобілізованих працівників та процедури його відшкодування за рахунок коштів держави. Визначили порядок надання відпусток в умовах воєнного стану. Розглянули новий порядок розрахунку середньої заробітної плати мобілізованих працівників. Дослідили можливість працевлаштування тимчасово переміщених осіб без звільнення з основного місця роботи. Розкрили порядок ведення обліку гуманітарної та благодійної допомоги, крізь призму визначення правил відображення добровільної передачі майна на потреби збройних сил України та підрозділів територіальної оборони, а також у випадку його примусового вилучення. Дослідили порядок нарахування амортизації основних засобів у випадку не можливості їх використання для ведення діяльності. Визначили порядок адміністрування податку на додану вартість, в умовах відсутності можливості проводити реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригувань до них в єдиному реєстрі податкових накладних, а також окреслили зміни у новому порядку на найближчу перспективу. Проаналізували кроки держави для подолання дефіциту пального та нафтопродуктів в Україні через запровадження податкових пільг для імпортерів пального, а також зміну закріпленого законодавчо граничного рівня торговельної націнки. The established procedure for conducting activities and reflecting its results in accounting was violated due to the imposition of martial law in Ukraine. For the first few days, the country's life focused entirely on the armed aggression of the Russian Federation and the defense of Ukrainian statehood. However, one of the key guarantees of the functioning of the state, and hence the provision of defense, is the work of its economy. As a result, businesses gradually returned to business. However, the new environmental conditions required the government to develop new rules for doing business, and as a result, adapted to these conditions, the order of accounting. In the research we determined the influence of the legal regime of martial law on the order of accounting at the enterprise. Systematized key areas of innovation related to accounting activities. The system of benefits and concessions for small and medium-sized businesses was considered as a guarantee for their survival in the new conditions. They determined the procedure for their activities outside Ukraine. Key changes in wages and related benefits were explored. In particular, the procedure for paying the single social contribution for mobilized workers and the procedure for reimbursing it at the expense of the state were established. The procedure for granting martial law leave was determined. A new procedure for calculating the average salary of mobilized workers was considered. The possibility of employment of temporarily displaced persons without dismissal from the main place of work was investigated. The procedure for keeping records of humanitarian and charitable assistance was revealed, through the prism of determining the rules for reflecting the voluntary transfer of property to the needs of the Armed Forces of Ukraine and territorial defense units, as well as in case of forcible seizure. The procedure for calculating the depreciation of fixed assets in case of inability to use them for business was investigated. Determined the procedure for administering value added tax, in the absence of the possibility of registration of tax invoices and calculations of adjustments to them in a single register of tax invoices, and outlined changes in the new order in the near future. They analyzed the steps taken by the state to overcome the shortage of fuel and oil products in Ukraine through the introduction of tax benefits for fuel importers, as well as changes in the statutory marginal level of trade margins.
Description: Прокопова О. М. Бухгалтерський облік в умовах воєнного стану: ключові характеристики та проблемні аспекти / О. М. Прокопова, Н. В. Кудлаєва // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 9–10. – трав. – С. 38–43. – Бібліогр. 15 назв.
URI: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1850
ISSN: 2306-6814
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Прокопова О. М., Кудлаєва Н. В..pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.