Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1137
Назва: Нормативно-правова база формування та реалізації механізму державного управління з організаціїнадання соціальних послуг у територіальній громаді
Автори: Сухова, К. К.
Коцур, В. В.
Ключові слова: соціальні послуги
нормативно-правова база
етапи надання послуг
територіальна громада
базові послуги
реєстр надавачів
соціальний менеджер
social services
legal framework
stages of service provision
territorial community
basic services
register of providers
social manager
Дата публікації: 2022
Видавництво: ТОВ «ДКС Центр»
Короткий огляд (реферат): Розгортання процесу децентралізації влади в Україні поруч із проведенням територіальної реформи кинули виклик діючій системі соціального забезпечення. Критично постало питання взаємодії учасників системи, а також розмежування їх повноважень між різними рівнями влади. Формування нової системи надання соціальних послуг передусім починається із прийняття відповідної законодавчої бази. Відтак на початку 2020 року було прийнято нову редакцію Закону України "Про соціальні послуги", що в сукупності із вищенаведеним формує актуальність даного наукового дослідження. Для виконання цілей дослідження, нами розглянуто нормативно-правову основу наданнясоціальних послуг в Україні в розрізі міжнародного та національного законодавства. Визначено сутність соціальної послуги відповідно до новоприйнятого закону, а також наведено напрями її зосередження: соціальні профілактика, підтримка та обслуговування. Проаналізовано перелік базових соціальних послуг, надання яких повинно бути забезпечено повною мірою на всіх рівнях територіальної ієрархії. Досліджено розмежування повноважень між національним, регіональним, районним та місцевим рівнями. У межах наукового дослідження, визначено сутність надавачів соціальних послуг та особливості віднесення установ та організації до їх переліку. Встановлено, що надавачами можуть бути як представники державного, так і недержавного секторів. Всіх суб'єктів, які відповідальні за надання соціальних послуг віднесено до першого розділу однойменного реєстру, який функціонує у тестовому режимі на сайті Міністерства соціальної політики. У другому розділі реєстру наводиться інформація про отримувачів соціальних послуг. У заключній частині наукової роботи, визначено етапи надання соціальних послуг на рівнітериторіальних громад із визначенням особливостей кожного і з них. Окрім того, встановленозаконодавчо закріплену обов'язковість наявності у кожній територіальній громаді посади соціального менеджера та фахівця з надання соціальних послуг із чітким розподілом обов'язків кожного із них. За результатами дослідження, сформовано висновки про продовження активної фази перетворень у сфері надання соціальних послуг, ефективність проведення якої ми зможемо оцінити лише по її завершенню. The development of the process of decentralization of power in Ukraine along with the implementation of territorial reform has challenged the current social security system. The issue of interaction between the participants of the system, as well as the delimitation of their powers between different levels of government has become critical. The formation of a new system of social services, first of all, begins with the adoption of appropriate legislation. Therefore, at the beginning of 2020, a new version of the Law of Ukraine "On Social Services" was adopted, which in combination with the above forms the relevance of this research. To meet the objectives of the study, we considered the regulatory framework for the provision of social services in Ukraine in terms of international and national legislation. The essence of social service in accordance with the newly adopted law is determined, as well as the directions of its concentration are given: social prevention, support and service. The list of basic social services, the provision of which should be fully ensured at all levels of the territorial hierarchy, is analyzed. The division of powers between the national, regional, district and local levels has been studied. Within the framework of the research, the essence of social service providers and the peculiarities of including institutions and organizations in their list are determined. It is established that providers can be both representatives of the public and private sectors. All entities responsible for the provision of social services are included in the first section of the register of the same name, which operates in a test mode on the website of the Ministry of Social Policy. The second section of the register provides information on recipients of social services. In the final part of the scientific work, the stages of providing social services at the level of territorial communities are determined with the definition of the features of each and every one of them. In addition, it is established by law that each territorial community has the position of a social manager and a specialist in the provision of social services with a clear division of responsibilities between each of them. According to the results of the study, conclusions were drawn about the continuation of the active phase of transformation in the field of social services, the effectiveness of which we can assess only after its completion.
Опис: Сухова К. К. Нормативно-правова база формування та реалізації механізму державного управління з організаціїнадання соціальних послуг у територіальній громаді / К. К. Сухова, В. В. Коцур // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 3. – С. 96–101. – Бібліогр. 10 назв.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1137
ISSN: 2306-6814
Розташовується у зібраннях:2022 рік

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Сухова К. К. Норативно-правова база.pdf648.61 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.