Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorДжинджоян, В. В.-
dc.contributor.authorПерва, С. Р.-
dc.date.accessioned2024-05-22T11:23:13Z-
dc.date.available2024-05-22T11:23:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2255-
dc.descriptionДжинджоян В. В. Інструменти маркетингу у просуванні туристичного продукту / В. В. Джинджоян, С. Р. Перва // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2023. – № 3. – лют. – С. 27–32. – Бібліогр. 11 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто інструменти маркетингу, які мають безпосередній вплив на просування туристичного продукту. Визначено, що до основних елементів просування відноситься реклама, особистий продаж, зв'язки з громадськістю, стимулювання продажів та прямий маркетинг. Розкрито їх сильні та слабкі сторони. Реклама виступає одним з основних та найбільш розповсюджених інструментів маркетингу у просуванні туристичного продукту. Як форма просування туристичного продукту, реклама є способом стимулювання процесу творчої комунікації, що відповідає інтересам і потребам споживачів, виробників і суспільства в цілому. Стимулювання продажів також є найбільш розповсюдженим інструментом маркетингу. Доведено, що стимулювання продажів створює більше клієнтів та допомагає утримувати поточних клієнтів. Проаналізовано поширення на сучасному туристичному ринку у продажах інформаційної взаємодії за підходом B2B. Доведено, що особистий продаж не може охопити потенційних клієнтів масово і займає багато часу. Висвітлено основну мету зв'язків з громадськістю в туристичній сфері. Вона полягає у підтримки позитивної репутації бренду, стратегічних відносин із громадськістю, потенційними клієнтами, партнерами, інвесторами, співробітниками та іншими зацікавленими сторонами, що спрямовано на отримання позитивного іміджу бренду та робить його чесним, успішним, важливим і актуальним. Наголошено, що серед основних недоліків прямого маркетингу є нав'язливість та низька рентабельність інвестицій. The article discusses marketing tools that have a direct impact on the promotion of a tourist product. It was determined that the main elements of promotion include advertising, personal selling, public relations, sales promotion and direct marketing. Their strengths and weaknesses are revealed. Advertising is one of the main and most widespread marketing tools in the promotion of a tourist product. As a form of promoting a tourist product, advertising is a way of stimulating the process of creative communication that meets the interests and needs of consumers, producers and society as a whole. Sales promotion is also the most common marketing tool. Sales promotion is proven to generate more customers and help retain current customers. The spread in the modern tourist market in the sales of information interaction according to the B2B approach is analyzed. It has been proven that personal selling cannot reach potential customers en masse and takes a lot of time. Among the advantages of personal selling is flexibility. Sales reps can instantly adjust their promotional offer based on customer response to build rapport and meet customer needs and expectations. It helps to gain the trust of customers faster than any other sales approach. Personal selling involves more precise targeting and closer contact with the audience, with the sales representative focusing more on closing the sale. The main purpose of public relations in the tourism sphere is highlighted. It consists in maintaining a positive brand reputation, strategic relations with the public, potential customers, partners, investors, employees and other stakeholders, aimed at obtaining a positive brand image and making it honest, successful, important and relevant. It is emphasized that among the main disadvantages of direct marketing are intrusiveness and low return on investment. Because direct marketing is an aggressive form, it can work to increase your customer base, but it needs to be carefully planned and implemented. The concept of marketing is constantly evolving, but common types of direct marketing in the travel business include: telemarketing (telephone calls); robocalling (automatic phone calls); text messages; e-mails; targeted online advertising; interaction in social networks and publications; television commercials; coupon ads; direct mail; leaflets and handouts; stalls and stands.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectзв'язки з громадськістюuk_UA
dc.subjectінструменти маркетингуuk_UA
dc.subjectособистий продажuk_UA
dc.subjectпросування турпродуктуuk_UA
dc.subjectпрямий маркетингuk_UA
dc.subjectрекламаuk_UA
dc.subjectстимулювання продажівuk_UA
dc.subjectpublic relationsuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectpersonal sellinguk_UA
dc.subjecttourism product promotionuk_UA
dc.subjectdirect marketinguk_UA
dc.subjectadvertisinguk_UA
dc.subjectsales promotionuk_UA
dc.titleІнструменти маркетингу у просуванні туристичного продуктуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2023 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Джинджоян В. В., Перва С. Р..pdf749.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.