Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2093
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПшенична, Л. В.-
dc.contributor.authorСюркало, Б. І.-
dc.date.accessioned2024-04-12T13:08:28Z-
dc.date.available2024-04-12T13:08:28Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2093-
dc.descriptionПшенична Л. В. Модель адитивної освітньої технології в управлінській діяльності закладу загальної середньої освіти / Л. В. Пшенична, Б. І. Сюркало // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 24. – груд. – С. 97–101. – Бібліогр. 4 назви.uk_UA
dc.description.abstractУ публікації запропоновано основні адміністративні підходи при впровадженні моделі адитивної освітньої технології, наведено авторський підхід до класифікації освітніх технологій, візуалізовано модель адитивної освітньої технології. визначено основні принципи впровадження, формалізовані основні ключові показники ефективності впровадження моделі адитивної освітньої технології закладу загальної середньої освіти. Запропоновано шляхи удосконалення управлінської системи закладів загальної середньої освіти відповідно до сучасних принципів освітнього процесу. Виокремлено основні вимоги до удосконалення педагогічних технологій у складі освітніх технологій. Визначено основні адміністративні підходи до впровадження моделі адитивної освітньої технології та встановлено основні обмеження моделі. Зазначений підхід дозволяє здійснювати моніторинг якості управлінських процесів, створює можливість для здійснення аналізу перспектив зростання та "вузьких місць", забезпечує кількісний облік рівня досягнення основних цілей сучасного освітнього процесу. The publication offers ways to improve the management system of general secondary education institutions in accordance with modern principles of the educational process. To achieve this goal, the following tasks are set: correlation of existing approaches with the proper implementation of the principles of the new Ukrainian school; identification of problematic issues in the implementation of the model of additive educational technology in the institution of general secondary education; creation of a quantitative approach to measure the level of orientation of the institution to the needs of the student in the educational process; assessment of the effect of the introduction of a formalized approach in the process of accounting for the level of achievement of the main goals of the educational process in accordance with modern requirements. The main administrative approaches to the implementation of the model of additive educational technology are proposed, the author's approach to the classification of educational technologies is given, and the model of additive educational technology is visualized. the main principles of implementation are defined, the main key performance indicators of the implementation of the additive educational technology model of the general secondary education institution are formalized. Ways to improve the management system of general secondary education institutions in accordance with modern principles of the educational process are proposed. The main requirements for the improvement of pedagogical technologies as part of educational technologies are highlighted. The main administrative approaches to the implementation of the model of additive educational technology are determined and the main limitations of the model are established. Therefore, to solve the problem of proportionality of the student's satisfaction with the topic/chapter and the results of his evaluation by the teacher, we suggested using a threedimensional scale and applying the coefficient approach. As a result of the analysis, the principles of compliance with the scope of the performed managerial and organizational work were identified, in accordance with the dynamics of changes in certain key indicators. The specified approach allows monitoring the quality of management processes, creates an opportunity to analyze growth prospects and "bottlenecks", provides quantitative accounting of the level of achievement of the main goals of the modern educational process.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectпедагогічні технологіїuk_UA
dc.subjectадитивні технологіїuk_UA
dc.subjectінноваційні освітні технологіїuk_UA
dc.subjectосвітній процесuk_UA
dc.subjectсучасні технології навчанняuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectpedagogical technologiesuk_UA
dc.subjectadditive technologiesuk_UA
dc.subjectinnovative educational technologiesuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.titleМодель адитивної освітньої технології в управлінській діяльності закладу загальної середньої освітиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Пшенична Л. В., Сюркало Б. І..pdf976.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.