Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЖежуха, В. Й.-
dc.date.accessioned2024-03-28T12:09:08Z-
dc.date.available2024-03-28T12:09:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2011-
dc.descriptionЖежуха В. Й. Концептуальна модель формування та використання систем реінжинірингу на підприємстві / В. Й. Жежуха // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 21. – листоп. – С. 73–80. – Бібліогр. 18 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті з використанням системного підходу побудовано концептуальну модель формування і використання систем реінжинірингу на підприємстві, яка, інтегруючи інформаційну, управлінську та економічну складові, уможливлює налагоджене і взаємоузгоджене виконання робіт із докорінної перебудови бізнес-процесів для досягнення установлених критеріїв ефективності, а також визначає документально-інформаційне підгрунтя формалізування відповідних процесів для дієвішого задоволення потреб клієнтів та підвищення ефективності результатів бізнесу. Окреслено основні параметри системного підходу до здійснення реінжинірингу бізнес-процесів, що дало змогу виявити і зрозуміти ключові взаємозв'язки між компонентами системи реінжинірингу. Розглянуто поєднання й інтегрування так званого "класичного" та "інноваційного" начала у межах зазначених систем. Наголошено на важливості і практичній значущості системного мислення у системах реінжинірингу. Розглянуто проблематику цілей таких систем, а також їхні входи та виходи. Здійснено експрес-тестування розробленої концептуальної моделі формування та використання систем реінжинірингу на підприємстві на предмет відповідності ознакам системи. У межах цієї моделі виокремлено та охарактеризовано низку блоків, які з позиції системного підходу можна розглядати як окремі підсистеми (інформаційна, економічна, управлінська складові та складова використання систем реінжинірингу). In today's environment, managers and business owners have an actual application to shape and keep up-to-date a business model that will be successful and enable the business entity to grow. Often such initiatives require changes in business processes of a fundamental nature. With this in mind, building a conceptual model for the formation and use of reengineering systems in the enterprise is essential. This model should integrate the relevant elements to ensure the effectiveness of fundamental business process redesign to achieve the established performance criteria. The specified model should give an understanding of information, economic and management components of reengineering together with the corresponding documentary and information basis for formalizing the established processes. In this paper, we have built a conceptual model for the formation and use of reengineering systems in the enterprise using a systems approach. This model integrates information, management and economic components. It also allows for a well-functioning and mutually coordinated execution of work on the fundamental reengineering of business processes to achieve the established performance criteria. The model also defines the documentation and information basis for formalizing relevant processes to meet customer needs better and improve business results. We have outlined the main parameters of a systematic approach to implementing business process reengineering. It is enabled us to identify and understand the critical relationships between the components of the reengineering system. We considered combining and integrating the so-called "classical" and "innovative" beginnings within these systems. We have noted the importance and practical relevance of systems thinking in reengineering systems. We also looked at the problems of these systems' goals, inputs, and outputs. We conducted an express test of the developed conceptual model for forming and using reengineering systems in the enterprise concerning its conformity with the system attributes. In this model, we identified and characterized several blocks, which from the perspective of the system approach, we can consider as separate subsystems (information, economic, managerial components and the component of using reengineering systems).uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectбізнес-процесuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectреінжинірингuk_UA
dc.subjectсистемаuk_UA
dc.subjectсистемний підхідuk_UA
dc.subjectbusiness processuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectenterpriseuk_UA
dc.subjectreengineeringuk_UA
dc.subjectsystemuk_UA
dc.subjectsystems approachuk_UA
dc.titleКонцептуальна модель формування та використання систем реінжинірингу на підприємствіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Жежуха В. Й..pdf1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.