Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1872
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯнковець, Т. М.-
dc.contributor.authorЧабан, В. О.-
dc.date.accessioned2024-03-06T11:21:34Z-
dc.date.available2024-03-06T11:21:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1872-
dc.descriptionЯнковець Т. М. Стратегія розвитку підприємства та бренд-менеджмент / Т. М. Янковець, В. О. Чабан // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 11–12. – черв. – С. 50–58. – Бібліогр. 28 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті виявлено сутність понять "стратегія розвитку підприємства" та "бренд", обгрунтовано взаємозв'язок стратегічного розвитку підприємства та бренд-менеджменту. Визначено етапи бренд-менеджменту, як основи стратегії розвитку підприємства, до яких віднесено: формування марочного бачення та основних завдань бренд-менеджменту; створення портрету торгової марки; позиціонування бренду на ринку та у свідомості споживачів; розробка заходів просування бренду з застосуванням концепції інтегрованих маркетингових комунікацій; формування корпоративної культури, що підтримує реалізацію завдань бренд-менеджменту в стратегічному управлінні. Виявлено рівень бренд-менеджменту на ПрАТ "Оболонь" та його вплив на стратегічний розвиток підприємства. Проведено оцінку вартості бренду "Оболонь", з використанням методу надлишкового прибутку, а також її динаміку, зроблено висновок про ефективність бренд-менеджменту у стратегічному розвитку підприємства та окреслено напрями її підвищення. The article reveals the essence of the concepts of "enterprise development strategy" and "brand". The strategy of enterprise development implies a long-term comprehensive plan of targeted measures, the implementation of which ensures the development of the enterprise. The components of the enterprise development strategy include: goals, indicators, resources, measures, monitoring. Enterprise development implies a set of quantitative, qualitative and structural changes to the enterprise influenced by external and internal factors, resulting in maintaining its viability, increasing its own potential, increasing its flexibility and adaptability to economic conditions, and achieving and maintaining long-term competitive advantage. A brand is examined as an intangible asset of an enterprise, which is manifested in a system of values transmitted through a set of identification symbols united by a common meaning, which evokes positive associations among consumers and builds trust in the product and willingness to pay more for it, compared to similar products of competitors. The relationship between the strategic development of the enterprise and brand management is substantiated. Stages of brand management process as the basis of enterprise development strategy are defined and include the formation of brand vision and main tasks of brand management; creation of the portrait of a trademark; brand positioning both on the market and in the consumers' minds; developing the asset management strategy; formation of the corporate culture that supports strategic management. development of measures to promote the brand using the concept of integrated marketing communications; formation of corporate culture that supports the implementation of brand management tasks in strategic management. Based on the example of PJSC "Obolon", a study of practical implementation of the stages of brand management is conducted, the level of brand management in the company and its impact on strategic development are defined, as well as the value of the brand is calculated including indirect method and through goodwill, which on one hand, detected the worsening of positions compared to the competitors and, on the other hand, the availability of positive opportunities to increase the effectiveness of enterprise development strategy. In case when the brand mission, brand values, product mission, firm public stand and strong company reputation are defined and substantial capital is provided, it is recommended to PJSC "Obolon" to strengthen the fourth and the fifth stages of brand management to bring brand values and its positioning to customers' minds; to always stay in touch with target customers, focusing in particular on integrated marketing communications; to build and maintain company culture to ensure the implementation of brand management activities and the strategic business development.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectстратегіяuk_UA
dc.subjectстратегічний розвиток підприємстваuk_UA
dc.subjectстратегія розвитку підприємстваuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectбренд-менеджментuk_UA
dc.subjectетапи бренд-менеджментуuk_UA
dc.subjectоцінкаuk_UA
dc.subjectгудвілuk_UA
dc.subjectвартість брендуuk_UA
dc.subjectефективність бренд-менеджментуuk_UA
dc.subjectstrategyuk_UA
dc.subjectstrategic development of the enterpriseuk_UA
dc.subjectstrategy of enterprise developmentuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrand managementuk_UA
dc.subjectstages of brand managementuk_UA
dc.subjectevaluationuk_UA
dc.subjectgoodwilluk_UA
dc.subjectcost of the branduk_UA
dc.subjectefficiency of brand managementuk_UA
dc.titleСтратегія розвитку підприємства та бренд-менеджментuk_UA
dc.typeDatasetuk_UA
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Янковець Т. М., Чабан В. О..pdf866.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.