Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1834
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorХарченко, Н. В.-
dc.contributor.authorХарченко, О. В.-
dc.contributor.authorКостріков, А. В.-
dc.date.accessioned2024-03-01T07:10:02Z-
dc.date.available2024-03-01T07:10:02Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2306-6814-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1834-
dc.descriptionХарченко Н. В. Основи маркетингового управління у лікарнях / Н. В. Харченко, О. В. Харченко, А. В. Костріков // Інвестиції : практика та досвід : наук.-практ. журн. – 2022. – № 7–8. – квіт. – С. 5–9. – Бібліогр. 2 назви.uk_UA
dc.description.abstractВисвітлено суть медичного маркетингу і лікарняного маркетингу. Розглянуті функції лікарняного маркетингу. Доведено важливість маркетингу в галузі охорони здоров'я. Стверджується, що найефективніший маркетинг у охороні здоров'я орієнтований на пацієнта. Показані п'ять основних видів діяльності, які можуть сприяти іміджу лікарні (волонтерська медична діяльність, лінія повідомлень про скарги пацієнтів, дошка оголошень, освітні заходи та семінари). Обгрунтовані переваги медичного маркетингу. Обговорені чинники, що впливають на вибір лікарень споживачами. Основний принцип маркетингу відносин полягає у розвитку тривалих та безперервних відносин за допомогою низки пов'язаних продуктів та послуг. Маркетингове просування та маркетинг відносин є дуже важливими методами підвищення конкурентоспроможності лікарень. Просування лікарняного маркетингу є важливим мостом, який допомагає лікарні спілкуватися із зовнішнім світом. Показаний зарубіжний досвід у вигляді перевірених порад з маркетингу у сфері охорони здоров'я, життєвий цикл клієнта для лікарень та галузі охорони здоров'я. The essence of medical marketing and hospital marketing is highlighted. The functions of hospital marketing are considered. First, from a hospital perspective, by analyzing the target market, hospitals can understand the future needs of consumers and establish a good management strategy to increase profitability. Secondly, from the consumer's point of view, they provide easily accessible and vital information to consumers. Third, from a social point of view, consumers receive quality but affordable medical services. The importance of healthcare marketing has been proven. It is argued that the most effective marketing in healthcare is patient-centered. The five main activities that can contribute to the image of the hospital are shown (volunteer medical activities, patient complaint line, bulletin board, educational events and seminars). Substantiated advantages of medical marketing. Factors influencing the choice of hospitals by consumers are discussed. The basic principle of relationship marketing is to develop long-term and continuous relationships through a range of related products and services. Marketing promotion and relationship marketing are very important methods of increasing the competitiveness of hospitals. Marketing promotion and relationship marketing are very important methods of increasing the competitiveness of hospitals. This can not only create the image of the hospital, increase consumer awareness and understanding of medical services, increase customer satisfaction and loyalty, but can also create new customers and make more profit. Promoting hospital marketing is an important bridge that helps hospitals communicate with the outside world. Ways or skills of marketing promotion of hospitals, popular as marketing promotion of hospitals: Direction of friends and relatives; Hospital news on television; Hospital news in newspapers; Hospital news in magazines; Hospital news presented in DVD format; Medical certificates or medical journals; Offer treatment at a discount clinic; Providing education in the field of public health and hygiene; Advertising brochures; Website promotion. Overseas experience is presented in the form of proven marketing advice in the field of health care, the life cycle of the client for hospitals and health care.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherТов. «ДКС Центр»uk_UA
dc.subjectмедичний маркетингuk_UA
dc.subjectлікарнятий маркетингuk_UA
dc.subjectпацієнтuk_UA
dc.subjectмедична послугаuk_UA
dc.subjectмаркетингове просуванняuk_UA
dc.subjectmedical marketinguk_UA
dc.subjecthospital marketinguk_UA
dc.subjectpatientuk_UA
dc.subjectmedical serviceuk_UA
dc.subjectmarketing promotionuk_UA
dc.titleОснови маркетингового управління у лікарняхuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2022 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Харченко Н. В., Харченко О. В., Костріков А. В..pdf666.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.