Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЄвтушенко, О. Н.-
dc.contributor.authorСуслов, М. М.-
dc.contributor.authorВерба, С. М.-
dc.date.accessioned2024-01-25T11:43:16Z-
dc.date.available2024-01-25T11:43:16Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2616-6216-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1625-
dc.descriptionЄвтушенко О. Н. Брендинг території громади – механізм формування локальної ідентичності та фактор конкурентоспроможності = Branding of a territorial community as a mechanism for forming local identity and a factor of competitiveness / О. Н. Євтушенко, М. М. Суслов, С. М. Верба // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2021. – № 13. – C. 622–649. – Бібліогр. 37 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянутий взаємозв’язок між брендингом території у новостворених об’єднаних територіальних громадах (далі ОТГ) та формуванням локальної ідентичності ОТГ як фактора її конкурентоспроможності. Надано визначення понять «бренд» та «брендинг», які пропонуються вітчизняною на зарубіжною науковими школами. Доведено, що брендинг території ОТГ – це своєрідна стратегія, спрямована на поліпшення іміджу адміністративно-територіальної одиниці для залучення інвесторів, туристів, бізнесменів. Виділено функції бренду території ОТГ, які стосуються користувача (ідентифікації, персоналізації, гарантії, спрощення рішення та задоволення) і зазначено, що ефективне просування бренду залежить від інвестицій вкладених в його первісне просування, насамперед, в інформативну рекламу. Доведено, що локальна ідентичність, як місце проживання, територія, що має певні відмінності, характеристики і стає брендом, а брендинг – механізм спрямований на згуртування локальних співтовариств, що проживають на території ОТГ, формування уявлення про власну ідентичність до цієї території. У статті бренди окремих територій громад визначені, як локальні бренди, що характеризують ментальність місцевого населення, його наближеність до культурних та історичних традицій, що обумовлене природногеографічними, економічними, історичними та соціально-культурними факторами. Зроблено акцент на використанні логотипу та інших візуальних атрибутів бренду громади для посилення локальної ідентичності, тобто самоототожнення індивідів з місцевим співтовариством, заснованої на культурно-психологічній єдності населення. Бренд території ОТГ є інструментом реалізації стратегії розвитку громади, тому що акумулює інтереси її населення, інвесторів, бізнесу, влади, і, таким чином, виступає фактором конкурентоспроможності. The article examines the relationship between the branding of the territory in the newly united territorial communities (hereinafter UTC) and the formation of the local identity of the UTC as a factor of its competitiveness. The definition of the concepts “brand” and “branding”, which are offered by domestic and foreign scientific schools, is given. It has been proved that branding of the UTC territory is a kind of strategy aimed at improving the image of an administrative-territorial unit in order to attract investors, tourists, businessmen. The functions of the brand of the UTC territory concerning the user (identification, personalization, guarantee, simplification of the solution and satisfaction) are highlighted and it is indicated that the effective promotion of the brand depends on the investments made in its initial promotion, first of all, in informative advertising. It has been proved that local identity, as a place of residence, a territory that has certain differences, characteristics, and becomes a brand, and branding is a mechanism aimed at uniting local communities living on the territory of the UTC, forming an idea of the own identity of this territory. In the article, the brands of individual territories of communities are definedas local brands that characterize the mentality of the local population, its proximity to cultural and historical traditions, which is due to natural-geographical, economic, historical and socio-cultural factors. The emphasis is made on the use of the logo and other visual attributes of the community brand to strengthen local identity, that is, the self-identification of individuals with the local community, based on the cultural and psychological unity of the population. The brand of the UTC territory is a tool for implementing the development strategy of society, since it accumulates the interests of its population, investors, business, government, and, thus, acts as a factor of competitiveness.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЄмельянова Т. В.uk_UA
dc.subjectтериторіїuk_UA
dc.subjectОТГuk_UA
dc.subjectбрендuk_UA
dc.subjectбрендингuk_UA
dc.subjectлокальна ідентичністьuk_UA
dc.subjectбрендбукuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectterritoriesuk_UA
dc.subjectUTCuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrandinguk_UA
dc.subjectlocal identityuk_UA
dc.subjectbrand bookuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.titleБрендинг території громади – механізм формування локальної ідентичності та фактор конкурентоспроможностіuk_UA
dc.title.alternativeBranding of a territorial community as a mechanism for forming local identity and a factor of competitivenessuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2021 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Євтушенко О. Н., Суслов М. М., Верба С. М..pdf480.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.