Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1595
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНижник, О. М.-
dc.date.accessioned2024-01-24T09:19:35Z-
dc.date.available2024-01-24T09:19:35Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2616-6216-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1595-
dc.descriptionНижник О. М. Об’єднання громад в умовах реформи децентралізації: основні наслідки та подальші кроки / О. М. Нижник // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2020. – № 10. – C. 1198–1222. – Бібліогр. 26 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розкрито основні наслідки від об‘єднання територіальних громад як головної мети реформи децентралізації. Покзано що функціонування органів місцевого самоврядування у більшості територіальних громад не забезпечує створення та підтримку сприятливого життєвого середовища, необхідного для всебічного розвитку людини, її самореалізації, захисту її прав, надання населенню органами місцевого самоврядування. Зосереджено увагу на аналізі результатів здійснених реформ та заходів які засвідчують, що органами влади з ініційовано низку фундаментальних процесів на різних територіальних рівнях. Зокрема – фіскальна децентралізація, що полягає у передачі громадам частини державних податків та запровадженнямісцевих податків;об’єднання/ укрупнення громад та перерозподіл повноважень з надання низки публічних послуг на користь територіальних громад. Проаналізовано досвід Нідерландів щодо добровільного об’єднання общин яке мало позитивні наслідки для бюджетних питань на рівні муніципалітетів. В той же час акцентовано увагу на досвіді розвинених європейських країн, де передача повноважень та ресурсів з вищого на нижчий рівень управління не гарантувала автоматичного забезпечення ефективного надання публічних послуг, особливо в умовах уповільнення економічної динаміки. Зазначено що період добровільного об’єднання/приєднання територіальних громад в Україні базувався на створенні спромож них територіальних громад – таких громад сіл, селищ, міст, які в результаті добровільного об’єднання здатні самостійно або через відповідні органи місцевого самоврядування забезпечити належний рівень надання публічних послуг, зокрема у сфері освіти, культури, охорони здоров’я, соціального захисту. Підсумовано що здійснене об’єднання / укрупнення громад вимагає швидкого внесення змін до низки актів законодавства, що визначають ключові напрями державної регіональної політики. Зокрема, йдеться про внесення змін до Закону України «Про засади державної регіональної політики», Державної стратегії регіонального розвитку, а також інших, пов’язаних із розробкою та впровадженням стратегій місцевого та регіонального розвитку з урахуванням укрупнення громад та адміністративних районів.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЄмельянова Т. В.uk_UA
dc.subjectдецентралізаціяuk_UA
dc.subjectтериторіальна громадаuk_UA
dc.subjectрайонuk_UA
dc.subjectрегіональна політикаuk_UA
dc.subjectдержавна політикаuk_UA
dc.subjectоб’єднання / укрупнення територіальних громадuk_UA
dc.subjectдотаціяuk_UA
dc.subjectдержавний бюджетuk_UA
dc.titleОб’єднання громад в умовах реформи децентралізації: основні наслідки та подальші крокиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2020 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Нижник О. М..pdf455.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.