Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1516
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorІвашова, Л. М.-
dc.contributor.authorІвашов, М. Д.-
dc.date.accessioned2024-01-18T09:57:05Z-
dc.date.available2024-01-18T09:57:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2616-6216-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1516-
dc.descriptionІвашова Л. М. Українські реалії та світовий досвід протидії корупції у сфері публічних закупівель = Ukrainian realities and the world experience of fighting corruption in the field of public procurement / Л. М. Івашова, М. Д. Івашов // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2019. – № 4. – C. 316–343. – Бібліогр. 32 назви.uk_UA
dc.description.abstractУ статті проаналізовано сучасний стан та ефективність заходів з протидії корупції в Україні, обґрунтовано актуальність дослідження досвіду протидії корупції у світі та необхідність його імплементації до вітчизняної практики. Визначено основні механізми подолання корупції у сфері публічних закупівель в Україні та першочергові заходи, що спрямовані на їх реалізацію. Мета статті висвітлити реальний стан і загрози від корупції у сфері публічних закупівель для економічного розвитку України та на основі зарубіжного досвіду; визначити дієві механізми протидії корупції й напрями їх імплементації в Україні. У ході дослідження використано та узагальнено офіційно оприлюднені результати наукових досліджень вітчизняних і зарубіжних авторів, статистичні дані, звіти державних контролюючих органів та міжнародних експертних організацій, творче осмислення яких на основі застосування системного підходу та методів статистичного та компаративного аналізу, контент-аналізу та синтезу отриманих результатів дозволило зробити обґрунтовані висновки. У роботі обґрунтовано, що дієвими механізмами протидії корупції є подальший розвиток інституційного, інформаційнотехнологічного контрольного та моніторингового забезпечення механізму «електронних аукціонів», які за умови їх ефективного використання та активізації громадянського суспільства здатні створити необхідне підґрунтя для зменшення обсягів та викорінення корупції як у сфері публічних закупівель, так і в інших сферах життєдіяльності держави. Визначено, що нині протидія зловживанням та боротьба з корупцією у сфері публічних закупівель в Україні, перебуває на досить низькому рівні. Тому подолання корупції в системі розміщення державних замовлень є одним з найбільш важливих завдань державного управління у сфері публічних закупівель за бюджетні кошти. Позитивним у цьому напрямі є те, що держава стала на шлях вироблення нових механізмів протидії корупції – впровадження системи електронних закупівель ProZorro, запуск авторизованих електронних майданчиків та веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, проведення постійного контролю та моніторингу операцій з державних закупівель, розміщення результатів контролю на моніторинговому порталі DOZORRO тощо. Проте неефективне використання цих інструментів призводить до збереження високого рівня корупції у сфері публічних закупівель. Для підвищення ефективності протидії корупції з урахуванням досвіду зарубіжних країн запропоновано: повністю відмовитися від розміщення замовлення у єдиного джерела без проведення торгів; удосконалити процедуру оспорювання угод, укладених з порушенням вимог чинного законодавства. Це дозволить зменшити кількість зловживань та обмежить можливості застосування корупційних схем у системі публічних закупівель за бюджетні кошти. Загалом для успішного впровадження даних заходів передусім необхідно внести зміни до інституційного механізму державного управління системою публічних закупівель та посилити роль державного моніторингу та аудиту за обґрунтованим та цільовим використанням бюджетних коштів у системі публічних закупівель.The article analyzes the current state and effectiveness of anticorruption measures in Ukraine, substantiates the relevance of the study of the experience of counteraction to corruption in the world and the necessity of its implementation in the domestic practice. The main mechanisms for overcoming corruption in the field of public procurement in Ukraine and the priority measures aimed at their implementation are determined. The purpose of the paper is to highlight the real state and threats of corruption in the field of public procurement for the economic development of Ukraine and, based on foreign experience, identify effective mechanisms for combating corruption and their implementation in Ukraine. The study used and summarized officially published results of scientific researches of domestic and foreign authors, statistical data, reports of state controlling bodies and international expert organizations, creative reflection on the basis of application of the system approach and methods of statistical and comparative analysis, content analysis and the synthesis of the results allowed to make substantiated conclusions. The work substantiates that effective mechanisms of counteraction to corruption are the further development of institutional, informational and technological monitoring and monitoring of the mechanism of "electronic auctions", which, provided they are effectively used and activated by civil society, can create the necessary grounds for reducing volumes and eradicating corruption as in the field of public procurement, as well as in other spheres of vital activity of the state. It is determined that counteracting abuses and combating corruption in the sphere of public procurement in Ukraine is at a rather low level. Therefore, overcoming corruption in the system of placing government orders is one of the most important tasks of public administration in the field of public procurement for budget funds. Positive in this direction is that the state has started to develop new mechanisms for combating corruption - the introduction of the ProZorro electronic procurement system, the launch of authorized electronic platforms and the web portal of the Authorized Purchasing Authority, the ongoing monitoring and monitoring of public procurement operations, the placement of results control on the monitoring portal DOZORRO, etc. However, the ineffective use of these tools leads to a high level of corruption in the fi eld of public procurement. In order to increase the effectiveness of counteraction to corruption, taking into account the experience of foreign countries, it is proposed: to completely abandon placing an order in a single source without bidding; to improve the procedure of contesting agreements concluded with violation of the requirements of the current legislation. This will reduce the number of abuses and limit the possibility of using corruption schemes in the public procurement system for budget funds. In general, for successful implementation of these measures, fi rst of all, it is necessary to make changes to the institutional mechanism of public administration through the system of public procurement and to strengthen the role of state monitoring and audit on the justified and targeted use of budget funds in the public procurement system.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЄмельянова Т. В.uk_UA
dc.subjectпублічні закупівліuk_UA
dc.subjectелектронні аукціониuk_UA
dc.subjectдержавний моніторинг і контроль у сфері закупівельuk_UA
dc.subjectкорупціяuk_UA
dc.subjectпротидія корупціїuk_UA
dc.subjectpublic procurementuk_UA
dc.subjectelectronic auctionsuk_UA
dc.subjectstate monitoring and control in the field of procurementuk_UA
dc.subjectcorruptionuk_UA
dc.subjectcounteraction to corruptionuk_UA
dc.titleУкраїнські реалії та світовий досвід протидії корупції у сфері публічних закупівельuk_UA
dc.title.alternativeUkrainian realities and the world experience of fighting corruption in the field of public procurementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2019 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Івашова Л. М., Івашов М. Д..pdf514.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.