Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАндріяш, В. І.-
dc.contributor.authorТорхова, Н. Ю.-
dc.date.accessioned2024-01-16T07:46:52Z-
dc.date.available2024-01-16T07:46:52Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2616-6216-
dc.identifier.urihttps://dspace.chmnu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1477-
dc.descriptionАндріяш В. І. Комунікаційна стратегія як інструмент формування зв’язків з громадськістю у сфері публічного управління : особливості застосування в органах правосуддя = Communication strategy as a tool for formation of public communications in public management : peculiarities of application in the justice authorities / В. І. Андріяш, Н. Ю. Торхова // Публічне управління та регіональний розвиток = Public Administration and Regional Development : наук. журн. – 2018. – № 2. – C. 217–237. – Бібліогр. 25 назв.uk_UA
dc.description.abstractУ статті досліджуються організаційно-методичні основи стратегічного планування комунікативної діяльності в органах державного управління. Визначено етапи розробки та реалізації комунікаційної стратегії органів юстиції, проаналізовано основні наукові підходи до визначення змісту та структури комунікаційної стратегії. На основі аналізу наукових підходів визначається оптимальний максимально допустимий термін, для якого має бути розроблена стратегія комунікації. Автори формулюють власне визначення комунікаційної стратегії державної влади, визначають основні особливості комунікаційної стратегії як інструмент управління публічними відносинами державного управління, вказують на недоліки сучасного процесу формування комунікаційних стратегій в українській судовій системі. У роботі наводиться огляд процесу створення комунікаційної стратегії суду як комплексу адміністративних операцій (планування, регулювання, контроль тощо). Автори зазначають, що однією з головних особливостей комунікаційної стратегії є цільова аудиторія та визначає найважливіші групи громадськості для органу юстиції – із залученням дослідників, орієнтованих на зовнішню цільову аудиторію, яка є пріоритетом для вирішення проблеми. завдання комунікаційної стратегії. У статті висловлено думку про необхідність уніфікації комунікаційної стратегії органів державного управління на законодавчому рівні, яка повинна сприяти більш ефективному управлінню та підвищенню рівня конкурентоспроможності органів влади в інформаційній сфері держави. Дослідники визначають канали комунікації з державною адміністрацією, які необхідно передбачити в комунікаційній стратегії, і підкреслити важливість визначення стратегій прямого спілкування (визначених у Концепції прямих зв’язків з громадськістю) у стратегічних планах комунікації судової системи. Використання інструментів прямого зв’язку забезпечує прозорість та відкритість влади та перетворює його стратегічні цілі в пізнавальні структури громадськості. У статті підкреслюється, що сучасні комунікаційні стратегії системи правосуддя часто не описують основні показники досягнення цілей, а лише абстрактне опис очікуваних результатів, що є формальним та неефективним підходом до вирішення стратегічних проблем. In the article the organizational and methodological bases of strategic planning of communicative activity in public administration bodies are researched. The stages of development and implementation of the communication strategy of the bodies of justice are determined, the basic scientific approaches to the definition of the content and structure of the communication strategy are analyzed. Based on the analysis of scientific approaches, an optimal maximum term for which a communication strategy has to be drawn up is determined. The authors formulate their own definition of the communication strategy of public authorities, identify the main features of communication strategy as an instrument of public relations management of the public administration, point out the shortcomings of the modern process of forming communication strategies in the Ukrainian judicial system. The paper gives an overview of the process of creating a communication strategy of the court as a complex of administrative operations (planning, regulation, control, etc.). The authors note that one of the main features of the communication strategy is the target audience and identifies the most important groups of the public for the justice body – with the attention of researchers focused on the external target audience, which is a priority for solving the tasks of the communication strategy. The article expresses the opinion on the need to unify the communication strategy of the bodies of public administration at the legislative level, which should contribute to a more efficient management process and increase the level of competitiveness of the authorities in the information field of the state. Researchers identify channels of communication with the public administration, which need to be foreseen in the communication strategy, and emphasize the importance of identifying the tools of direct communication (defined in the Concept of Direct Public Relations) in the strategic communications plans of the judiciary. The use of direct link tools enables transparency and openness of the authority and transforms its strategic objectives into cognitive structures of the public. The article emphasizes that modern communication strategies of the justice system often do not describe the main indicators of achievement of goals, but only an abstract description of the expected results, which is a formal and ineffective approach to solving strategic problems. The authors draw attention to the necessity of obligatory indication in the communication strategies of indicators for assessing the achievement of goals that must be expressed in quantitative and / or qualitative indicators. The article suggests benchmark indicators for measuring the achievement of communicative goals for public authorities.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЄмельянова Т. В.uk_UA
dc.subjectпублічне управлінняuk_UA
dc.subjectзв’язки з громадськістюuk_UA
dc.subjectпаблік рілейшнзuk_UA
dc.subjectPRuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.subjectкомунікаційна стратегіяuk_UA
dc.subjectсудuk_UA
dc.subjectоргани правосуддяuk_UA
dc.subjectстратегічне плануванняuk_UA
dc.subjectуправлінська діяльністьuk_UA
dc.subjectpublic managementuk_UA
dc.subjectpublic relationsuk_UA
dc.subjectcommunicationsuk_UA
dc.subjectcommunication strategyuk_UA
dc.subjectcourtuk_UA
dc.subjectjustice authoritiesuk_UA
dc.subjectstrategic planninguk_UA
dc.subjectmanagement activitiesuk_UA
dc.titleКомунікаційна стратегія як інструмент формування зв’язків з громадськістю у сфері публічного управління : особливості застосування в органах правосуддяuk_UA
dc.title.alternativeCommunication strategy as a tool for formation of public communications in public management : peculiarities of application in the justice authoritiesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:2018 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Андріяш В. І., Торхова Н. О..pdf977.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.